5 sposobów na podjadanie słodyczy.

POSTED BY emila | Lis, 21, 2016 |

woman-674977_640To tylko mały batonik…to mała kostka czekolady… Niewielkie ilości słodyczy, od czasu do czasu to nic złego. Czasem jednak myśl o słodyczach towarzyszy nam coraz częściej i mały batonik spożywany jest codziennie. Z upływem czasu porcja słodyczy się zwiększa, a wraz z nią pojawiają się boczki i dodatkowe kilogramy.

Jak walczyć z tym nałogiem? Oto 5 sposobów jak zaprzestać podjadania słodyczy

 

  1. Jedz regularnie

    Regularne spożywanie posiłków w odstępach 3-4 godziny, zapobiega spadkowi cukru we krwi. Taki spadek objawia się zwiększoną ochotą na słodycze, gdyż mózg potrzebuje szybkiego zastrzyku glukozy, a w takich chwilach najłatwiej i najszybciej sięgnąć po coś słodkiego. Jedząc regularnie unikniesz takich sytuacji.

  2. Pij wodę

    Zdarza się, że mylimy głód z pragnieniem i wystarczy szklanka wody, aby pozbyć się uciążliwego ssania w żołądku. Nie musi być to czysta woda, możemy dodać do niej plaster cytryny lub pomarańczy, dzięki czemu uzyskamy orzeźwiający smak. Odpowiednie nawodnienie organizmu, ma duży wpływ na jego prawidłowe funkcjonowanie i jest to ważny punkt codziennej diety.

  3. Nie zapominaj o owocach

    Masz ochotę na coś słodkiego? Sięgnij po jabłko. Owoce to naturalne słodycze, które owszem zawierają cukry proste, ale są również pełne witamin, minerałów i błonnika. Słodki smak owoców z powodzeniem zaspokoi chęć na coś słodkiego.

  4. Jedz pełnowartościowe białko

    Białko jest składnikiem odżywczym, który daje najdłuższe uczucie sytości. Gdy uczucie głodu bun-268237_640nie występuje zbyt szybko po posiłku, nie pojawia chęć na podjadanie. Źródłem pełnowartościowego białka, które powinno znaleźć się w codziennym menu to produkty mleczne, chude mięso, jaja oraz warzywa strączkowe.

  5. Nie kupuj słodyczy

    Zdarzyć się może, że nie jesteś bardzo głodny, ale to ciastko na stole w kuchni tak pięknie wygląda i pachnie 🙂 Jest na to jeden sposób – nie kupuj słodyczy. Gdy masz je pod ręką trudniej się im oprzeć. Po co stwarzać sobie takie sytuacje? Zamiast słodyczy miej zawsze pod ręką owoc, orzechy lub suszone owoce, które z powodzeniem zaspokoją Twoją zachciankę .

    Macie jakieś sprawdzone sposoby jak nie dać się slodyczowym pokusom? 🙂

TAGS :
  • Maria

    no dobrze, a czy w ogóle są jakies zdrowe slodkosci? sa okazje, ze trzeba jakies ciasto na stol postawic…

    • emila

      Pani Mario, oczywiście że są zdrowsze zamienniki słodyczy. Pomijając wspomniane w tekście świeże owoce (ale także suszone owoce np. bardzo słodkie daktyle), istnieje wiele mniej kalorycznych wersji ciast lub ciasteczek. Wykorzystuje się w nich zdrowsze wersje podstawowych produktów jak np. mąkę pełnoziarnistą zamiast pszennej lub płatki owsiane , miód zamiast cukru itp. Proszę śledzić bloga i fanpage na FB, tam już niedługo pojawi się przepis na zdrowszą wersję słodkości 🙂 Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *