JAK NIE PRZYTYĆ W ŚWIĘTA?

POSTED BY emila | Gru, 18, 2016 |

bake-1786926_640Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Już w sobotę większość z nas zasiądzie do wigilijnego stołu z bliskimi, aby podzielić się opłatkiem. Nierozłącznym elementem Świąt i świątecznego stołu jest 12 potraw, które na nim się znajdą. Barszcz lub grzybowa, pierogi, kapusta, karp …wszystko apetyczne, smaczne przygotowane wg sprawdzonego przepisu babci. Kolejne dwa dni to kolejne smakołyki- pojawia się mięso, ciasta, nierzadko alkohol. Wiele osób zdając sobie z tego sprawę zastanawia się jak nie przytyć w święta? Jak przetrwać święta ? Co zrobić, aby dotychczasowe starania i efekty nie poszły na marne?

Oto kilka wskazówek jak nie przybrać na wadze w święta?

  1. Nie głoduj w oczekiwaniu na kolację wigilijną.

    W Wigilie wiele osób stosuje głodówkę, z myślą o tym że podczas wieczornej kolacji będzie można zjeść więcej. To duży błąd! W tym świątecznym dniu należy pamiętać o śniadaniu i lekkim obiedzie, aby nie odczuwać głodu. Wtedy zasiadając do Wigilii „nie rzucisz” się na potrawy i nałożysz ich mniej. W przeciwnym razie po całodniowej głodówce odczuwać będziesz chęć, aby zjeść dużo i szybko.

  2. Nie podjadaj .

    To kolejny błąd popełniany w trakcie świąteczne gotowania. Próbowanie i podjadanie każdej przygotowywanej potrawy, czasem kilka razy może niekorzystnie odbić się na wadze. Wydaje się, że to tylko kęs, tylko kawałek. Tymczasem takim sposobem można dostarczyć bardzo wielu dodatkowych kalorii, często jest to równowartość jednego dodatkowego, obfitego posiłku.

  3. Pij wodę.

    Woda na co dzień powinna znajdować się w naszym jadłospisie. Nie inaczej powinno być w dni świąteczne. Picie wody nawodni organizm, pobudzi trawienie oraz zminimalizuje zatrzymywanie wody w organizmie, co przy wielu tłustych i słonych potrawach może być nasilone.                                                    advent-20725_640

  4. Nie siedź cały czas przy stole.

    Święta to nie tylko karp i pierogi, a Wigilia to nie tylko stół wigilijny. Po posiłki warto odejść od stołu i odpocząć od jedzenia. Nie mając wszystkiego co pyszne w zasięgu wzroku, jest mniejsza szansa, że zjesz niepotrzebnie dodatkową porcję.

  5. Rób przerwy między posiłkami.

    Nie jedz wszystkiego na raz. Daj organizmowi przyswoić to, co zostało zjedzone. Spokojnie! Zdążysz wszystkiego spróbować 🙂

  6. Pobudzaj trawienie.

    Zamiast słodkich napojów, które dostarczają kolejnej ilość kalorii, wybierz ciepłe napary i herbaty ziołowe. Przed snem wypij miętę, która ureguluje pracę układu pokarmowego. Możesz też pić herbatę zieloną, białą lub czerwoną, które przyspieszą przemianę materii i pomogą w trawieniu tłustych potraw.

  7. Ruszaj się:)

    Aktywność fizyczna poprawia nastrój, wspomaga trawienie i spala kalorie. Świąteczny spacer, poranna gimnastyka to świetny sposób, dzięki któremu unikniesz ciężkości i dodatkowych kilogramów po świętach.

Gdy jednak pokusy będą silniejsze, a Ty wskoczysz na wagę po świętach i ujrzysz tam 1-2 kg nadwyżki- nie panikuj! Jeśli zaraz po świętach wrócisz do prawidłowych zasad odżywiania, bardzo szybko je stracisz. Poświąteczne kilogramy to głównie nadmiar wody w organizmie i resztki niestrawionego pokarmu, których pozbędziesz się „wracając na dobre tory” 🙂

TAGS :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *