Schudnij w Nowym Roku! małe zmiany-duże efekty.

POSTED BY emila | Sty, 02, 2017 |

mineral-water-1532300_640Czas świąteczny dobiegł końca. Zabawa sylwestrowa za nami. Nowy rok 2017 rozpoczął się na dobre, a wraz z nim pojawiło się sporo refleksji i pomysłów na to, aby uczynić go lepszym od poprzedniego. Jednym z najczęstszych postanowień noworocznych jest zgubienie zbędnych kilogramów 🙂 Cel jak najbardziej słuszny, a pożegnanie nadwagi czy otyłości zaprocentuje nie tylko lepszym wyglądem, ale też poprawą zdrowia. Problem w tym, że zapał, który towarzyszy na początku roku, powoduje, że narzucamy sobie zbyt duże i drastyczne zmiany ( monodieta, liczenie kalorii, siłownia 5 razy w tygodniu), do których po upływie miesiąca czy dwóch tracimy motywację i wracamy do poprzedniego trybu życia.

Tymczasem, aby osiągnąć swój cel wystarczy często na początek przyjrzeć się swojej diecie i wprowadzić kilka niewielkich zmian, które w niedługim czasie przełożą się na oczekiwane efekty.

Jakie to zmiany?

  1. Jedz śniadanie.Śniadanie- jako najważniejszy posiłek dnia daje siłę i energię na cały dzień. Najadając się rano, łatwiej będzie Ci się oprzeć pokusom i niezdrowym przekąskom­ w dalszej części dnia.
  2. Nie dosładzaj lub ogranicz ilość dosypanego cukru.Kawa, herbata może smakować również bez dodatkowego cukru. Podejmij wyzwanie i spróbuj w czasie 2 tygodni odstawić lub ograniczyć cukier ( w zależności ile łyżeczek cukru dodajesz do napoju). Gwarantuje Ci, że po dwóch tygodniach przyzwyczaisz się do mniej słodkiej herbaty, a dodatkowo zaoszczędzisz wiele kalorii. Łyżeczka cukru to 20 kcal! Dodając ją do kilku szklanek napoju w ciągu dnia- cukier dodany może stanowić wartość energetyczną dodatkowego posiłku.
  3. Postaw na wodę.Nic tak nie gasi pragnienia jak woda. Może być niegazowana lub gazowana w zależności od tego, którą wolisz. Zrezygnuj całkowicie ze słodkich, kolorowych napojów typu cola. Nie znajdziesz w nich nic wartościowego, a dołożysz sobie tylko kolejną porcję cukru.
  4. Więcej gotowanego, duszonego zamiast smażonego. 

    Zmień sposób obróbki cieplnej i ogranicz smażone na głębokim tłuszczu potrawy. Twoje dania będą zdrowsze, lżejsze i mnie kaloryczne .

  5. Zupy to jest to!Wprowadź do swojego menu więcej zup na obiad lub kolacje. Zupy są lekkie, niskokaloryczne, a jednocześnie pożywne.
  6. Warzywa podstawą Twojego żywienia.Staraj się do większości posiłków dodawać warzywa. Lubisz kanapki? Świetnie! Niech to nie bapple-18721_640ędzie „smutna” kanapka z szynką- dorzuć do niej liść sałaty, plaster pomidora i paprykę. Dzięki temu podniesiesz wartość odżywczą kanapki, dostarczysz sobie więcej błonnika oraz witamin i minerałów.
  7. Owoce to Twoje słodycze.
    Słodkie, pachnące, soczyste, a do tego pełne witamin. Miej zawsze przy sobie jabłko lub pomarańcze, a w momencie ochoty na słodkie sięgniesz po ten owoc. Postaraj się wykluczyć sklepowe słodycze lub wyznacz sobie jeden dzień w tygodniu, kiedy będą one dozwolone, dzięki temu przez miesiąc zjesz ich o wiele mniej.
  8. Jedz tłuszcz.Nie rezygnuj całkowicie z tłuszczu w diecie. Wybieraj ten „dobry” tłuszcz. Wprowadź do swojej diety ryby, awokado, orzechy. Zawarte w nich zdrowe tłuszcze omega-3 przyczynią się do ładniejszego wyglądu skóry poprawią pamięć i sylwetkę.
  9. Wybieraj lżejsze produkty.Nie wyobrażasz sobie pomidorowej bez zabielania? Nic nie szkodzi 🙂 pamiętaj tylko, aby zamiast śmietany 18% wybrać do tego celu jogurt. Zupa od razu jest mnie kaloryczna 🙂

    Dodajesz mleko do kawy, bo czarna Ci nie smakuje? Odstaw gotowe śmietanki i mleko 3,2 % na korzyść mleka 2% i ciesz się smakiem ulubionej kawy 🙂

  10. Nie wchodź na wagę zbyt często.To urządzenie potrafi czasem mocno wyprowadzić z równowagi. 2 kg mniej, za chwilę 2 kg więcej. Wahania masy ciała to rzecz zupełnie naturalna. Nie chudniemy z dnia na dzień, a małe zmiany na wadze mogą nas tylko demotywować. Kontroluj swoje pomiary co tydzień lub 2 tygodnie zawsze na czczo i o podobne porze.

     

     

    Przede wszystkim bądź cierpliwy 🙂 Wprowadzając powyższe zmiany, jeśli nie stosowałeś się do nich wcześniej, przyniosą ze sobą oczekiwane przez Ciebie efekty. Jest to świetny wstęp do dalszego odchudzania, a poprawa samopoczucia i lekkość w żołądku sprawi, że nie poddasz przed dalszą walką.

TAGS :
  • Aneta

    Jest środek lutego a ja dopiero teraz kończę świąteczno-sylwestrowe rozluźnienie:( Od tygodnia staram się stosować do zaleceń.
    HITem po słodyczowym obżarstwie jest. „Owoce to Twoje słodycze” Spróbujcie – lepiej się czuję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *